Suplementy diety: odchudzanie w prostszy sposób?

Suplementy diety odchudzanie mogą wspomóc w sposób znaczący (https://www.bee.pl/9300-suplementy-na-odchudzanie). Z roku na rok producenci prezentują coraz więcej produktów, które mogą wprowadzić znaczące zmiany w naszym nastawieniu do sportu i aktywności fizycznej. Dowiedz się, jakie wybierać, aby obserwować realne efekty.

Suplementy diety, które faktycznie działają

Na rynku jest mnóstwo suplementów pomocnych w trakcie monotonnej i restrykcyjnej diety. Można je podzielić na kilka rodzajów: zastępujące tradycyjne pokarmy, stymulujące, wspomagające procesy termogeniczne oraz suplementacyjne.

Najskuteczniejsza okazuje się kofeina – pobudza, wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej przez znaczące podniesienie termogenezy, a także polepsza wydolność. Zaraz obok niej stoją wszelkie produkty, które ją zawierają – kawa, guarana, przedtreningówki. W komplecie klienci często dobierają coś na złagodzenie apetytu – długotrawiące się białko w postaci kazeiny bądź białko w proszku, jeśli np. jedzą mało mięsa.

Czy suplementacja witaminami i minerałami może pomóc w trakcie odchudzania? Tak, ale tylko w niewielkim stopniu. Najwięcej zdziałają tutaj antyoksydanty oraz witamina C, która wspomoże osłabioną w trakcie redukcji odporność. Do popularnych antyoksydantów możemy zaliczyć witaminę E, ekstrakt z zielonej herbaty, kurkuminę, piperynę czy berberynę. Sprawdza się też pieprz cayenne, imbir, a nawet owoce – żurawina, jeżyny, jagody goi, daktyle, jagody acai.

Pamiętaj o kaloryczności posiłków, aby się nie zawieść. Suplementy działają cuda, jeśli połączymy je z aktywnością fizyczną oraz rozsądnie przemyślanym planem żywieniowym.

Słodzisz? Zapomnij o cukrze

Sam cukier nie jest sycący, dlatego kalorie, które wraz z nim konsumujemy zwyczajnie się strawią. Jeśli zajdzie taka konieczność to lepiej zdecydować się na owoce, których kompozycja oparta jest na fruktozie i przydatnych dla naszego zdrowia składnikach. Duże jabłko czy kawałek ananasa na dłużej zaspokoją nasz głód, a przy okazji znacząco urozmaicą nasz posiłek.

Gdy nie możemy obyć się bez słodyczy to pyszną alternatywą okazują się słodziki. Choć obarczone wieloma mitami to w praktyce pokazują, że są znacznie skuteczniejsze od sacharozy, glukozy czy fruktozy. Doskonałym przykładem jest erytrytol, który nie dość, że jest smaczny to bardzo ekonomiczny. Wystarczy jedna łyżeczka, aby osłodzić kawałek ciasta czy dodać herbacie dodatkowego smaku. Indeks glikemiczny jest równy zero, dlatego nie powoduje on dodatkowego uczucia łaknienia. Za kilogram zapłacimy średnio 20 zł (przez internet) – 40 zł (stacjonarnie).

Background obraz autorstwa freepik - www.freepik.com